ثبت دامنه دات نت


امروزه دامنه دات نت در میان افراد محبوبیت زیادی دارد، دامنه دات نت مخفف کلمه‌ی network یا شبکه است. این روزها از دامنه دات نت در سراسر دنیا استفاده می‌شود اما در ابتدا تنها شرکت‌هایی که در فناوری شبکه فعالیت داشتند از آن استفاده می‌کردند.

پس از آنکه تصمیم گرفتید دامنه دات نت را برای کسب‌وکار خود انتخاب نمایید می‌توانید این دامنه را به مدت 1 تا 10 سال ثبت نمایید، اگر از عملکرد آن مطمئن نیستید می‌توانید برای کوتاه مدت این دامنه را خریداری کرده و پس از نزدیک شدن به تاریخ انقضای آن، دامنه خود را تمدید نمایید. برای خرید دامنه دات نت هیچ شرایطی وجود ندارد و هر شخصی می‌تواند از آن استفاده کند.

هنگامی که فرایند خرید دامنه را طی می‌کنید باید اطلاعات مربوط به خود را وارد کرده تا دامنه به نام شما ثبت شود. اگر در پروسه‌ی ثبت دامنه دات نت با مشکل مواجه شدید از مراکزی که فعالیت‌شان در این زمینه است کمک بگیرید تا این مراحل را بدون وجود هیچ مشکلی پیش ببرید.

تمدید دامنه دات نت را می‌توانید به صورت خودکار یا دستی انجام دهید اگر تمدید خودکار را انتخاب کردید چند روز پیش از اتمام اعتبارتان، دامنه به صورت خودکار تمدید می‌شود.

اگر برای اولین بار است که اقدام به ثبت دامنه دات نت می‌کنید پس از آنکه یک شرکت ارائه دهنده هاستینگ معتبر را انتخاب کردین نام دامنه مورد نظر خود را با پسوند دات نت در کادر مخصوص به سرچ دامنه در سایت آن شرکت، جستجو نمایید.

اگر فردی آن دامنه را ثبت نکرده باشد، وضعیت دامنه را آزاد نشان می‌دهد. سپس دامنه را به سبد خرید خود اضافه کنید و سفارش خود را تکمیل نمایید.

برای ثبت یک دامنه شما به هاست هم احتیاج دارید. اگر هاست و دامنه مورد نظر خود را از یک شرکت خریداری کنید، پشتیبانی آن شرکت مراحل نصب دامنه بر روی هاست را خود انجام می‌دهد اما اگر دامنه و هاست را از دو شرکت متفاوت خریداری کنید به میزانی دانش فنی برای نصب دامنه بر روی هاست نیاز دارید تا این کار را خودتان به صورت دستی انجام دهید.

پس در صورت تهیه نکردن هاست با انتخاب گزینه افزودن سرویس هاست، هاست مورد نظر خود را نیز سفارش دهید.

اگر مایل به نمایش اطلاعات مالکیت دامنه دات نت خود به صورت عمومی نیستید با انتخاب گزینه‌ی عدم نمایش، از آنکه اطلاعات شما به همه نمایش داده شود جلوگیری خواهید کرد. اگر گزینه‌ی عدم نمایش یا whois protection را انتخاب نمایید به افزایش دامنه شما نیز کمک خواهد کرد.

سپس به تنظیم nameserver مورد نظرتان بر روی دامنه اقدام نمایید، بهتر است حداقل 2 عدد nameserver منحصربفرد داشته باشید.

برای آنکه امنیت دامنه شما به خطر نیوفتد از افزودن nameserverهایی که شامل نام دامنه‌ای که در حال ثبت آن هستید خودداری نمایید.

برای تکمیل فرایند از طریق درگاه پرداخت هزینه‌ی دامنه‌ی تهیه شده را پرداخت نمایید تا زمانی که کد تایید برای شما ارسال شود.

اگر تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشید پس از لحظاتی ایمیل تایید ثبت دامنه دات نت برای شما ارسال خواهد شد.