اضطراب فراگیر - آیا شما آماده برای یک خوب چیز هستید؟


اضطراب اجتماعی بیش از کمرویی است. در گذشته و طب چینی از جینکو بولیبا (Ginkgo) برای درمان بسیاری از بیماریها استفاده میشده است. خبر خوب این است که بسیاری از موارد بی خوابی را می توان با تغییراتی در خود ، بدون تکیه بر متخصصان خواب و یا مصرف بیش از حد قرص های خواب آور درمان کرد. مدت این حملات معمولا چند دقیقه می باشد. قدم زدن در خزان، با دوستان فرهنگی بودن، کمک کردن به ایتام، پنج دقیقه به یک گل نگاه کردن، چهل صفحه در مورد خود نوشتن، احترام به عابر پیاده، نپریدن وسط حرف دیگران، سکوت فراوان، آشغال پرت نکردن از اتومبیل، جواب تلفن مردم را دادن، مؤدب بودن، تقدیر از کار خوب، ویژگیهای مثبت افراد را دیدن، گفتن ده بار در روز: من اشتباه کردم، زبانهای خارجی آموختن … همچنین گاهی تغییر کار آنها یا مسولیت هایی که به آنها سپرده می شود، ممکن است آنها را دچار این اختلال کند. یک موقعیت بحرانی و بزرگ را به موقعیت ها و قسمت های کوچک تر بشکنید، با این روش راحت تر می توانید تکنیک های ریلکسیشن را پیاده سازی کنید. با این روش می توانید از پس کارهایی که برای انجام آن ها تردید دارید یا از آن دوری می کنید بر آیید.

درباره فواید دیگر مسکن در کاشت یک باغ مطالعه کنید. هدف از این درمان این است که به بیماران کمک کند تا درک کنند که خاطرات مربوط به تروما (یا فوبیا) دیگر خطرناک نیستند و نیازی به جلوگیری از آن نیست . یک سوال مهم این است که چرا همه افراد آموزش الکترونیکی را دوست ندارند و نسبت به شرکت در جلسات آن بی علاقه هستند، این یک مشکل اساسی در جهت پیشرفت و توسعه این مدل از آموزش است. در مرحله ی بعدی باید حتما در مورد مشکلات و مسائلی که موجب اختلالات روانی شده است، از بیمار سوال بپرسیم. معمولا از طریق تعامل با عوامل مختلف زندگی و روانی اجتماعی بروز می کند. از آنجایی که اختلال اضطراب اجتماعی باعث ایجاد حس ناتوانی در فرد میشود کاهش شدید کیفیت زندگی فرد رابه دنبال دارد. حتی استفاده زیاد از اینترنت برای این افراد نه تنها مضر نیست که بلکه از آنجایی که شانس یافن روابط تازه را پیدا می کنند ودر نتیجه میزان افسرگی را کاهش می دهد و ازطرفی مهارت های اجتماعی این افراد را بالا می برد. از آنجایی که اختلال اضطراب اجتماعی ناتوان کننده است کیفیت زندگی فرد را هم تحت تاثیر قرار می دهد. ولی در هنر که پا میگذارم چیزهایی را تجربه میکنم که در زندگی واقعی نمیتوانم تجربه کنم.

با رفتار درمانی شناختی می توانید با دید واقعی به مشکلات خود نگاه کنید، تا روش های رفتاری سالمی که در مشکلاتتان استفاده کردید از روش ناسالم تشخیص دهید. به طور کلی اگر یک وضعیت یکسان برای افراد مختلف به وجود آید، هرکدام در واکنش به آن احساسات مختلفی دارند که بستگی به نگاه فرد و باورهای او دارد. حتی اگر در بدترین شرایط ممکن باشید، امید خود را از دست نمی دهید، زیرا می دانید که خداوند همیشه بهترین ها را برای بندگان خود می خواهد. بر اساس نتایج معاینه فیزیکی و آزمایش خون، پزشک ممکن است برای بررسی بیشتر علل بالینی بالقوه اضطراب، آزمایشهای تکمیلی را پیشنهاد دهد. 1. درمان رفتاری: رفتار و عکس العمل هایی که یک فرد ممکن است در زمان و شرایط مختلف به اضطراب او بیانجامد، را بررسی می کند. مرحله رفتاری: رفتارها و عکس العملهایی رو که یک فرد در زمان های مختلف باعث ایجاد اختلال در رفتار فرد شده است را بررسی میکند. اختلال اضطراب اجتماعی، به نوعی از اضطراب گفته می شود که شخص را در موقعیت مختلف اجتماعی با ترس و اضطراب رو به رو می کند و قسمتی از کارهایی که روزمره فرد انجام می دهد را دچار مشکل می کند.

رفتار درمانی شناختی (cognitive behavioral therapy) یک روش مبتنی بر اصلاح روش مند و آگاهانه احساسات و رفتارهای ناکارآمد بر اساس اصول و روشهای علوم رفتاری و شناختی است که برای درمان مشکلاتی از قبیل افسردگی، اضطراب و ترس اتفاده می شود. اختلال اضطراب اجتماعی، به نوعی از اضطراب گفته می شود که شخص را در موقعیت مختلف اجتماعی با ترس و اضطراب رو به رو می کند و انجام قسمتی از کارهای روزمره فرد را دچار مشکل می کند. افرادی که خصوصیاتی مانند عصبی شدن، قدرت نداشتن در تحمل ناکامی و همچنین بی علاقه بودن در موقعیت های مختلف اجتماعی دارند، در صدر ابتلا به اختلال اضطراب فراگیر هستند. اختلال اضطراب فراگیر با چه علائمی بروز می کند؟ «من بارها به تو گفتهام که اگر کسی ادعا کند جیبش پر از پول است خیلی ساده میتوان تحقیق کرد یا به اثبات رساند: کافی است که پولها را در جیبش به صدا دربیاورد - اگر سکه باشد- یا بیرون بکشد و نشان بدهد. اگر شما بتوانید این فعالیتها را انجام دهید و البته خود را نیز به پزشک متخصص نشان دهید، میتواند در مجموع به شما کمک کند تا سیستم ایمنی بدن خود را افزایش دهید و رفته رفته شاهد این خواهید بود که علائم فیزیکی استرس در شما کاسته خواهد شد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از روانشناس تهران دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد